Αφού έκλεισαν την οθόνη του υπολογιστή τους – εκεί χώρεσε η μινιμαλιστική διάθεση του πρώτου τους δίσκου – οι Dr. Atomik επέστρεψαν στη δισκογραφία με μια καινούργια δουλειά από ένα …καινούργιο Label. Με τον τίτλο «Raptiles» αφήνουν στην άκρη το μινιμαλισμό με τον οποίο πρωτοσυστήθηκαν και κινούνται σε άλλες και ετερόκλητες μεταξύ τους μουσικές «γλώσσες». Τα τέσσερα μέλη του γκρουπ εδώ πραγματικά κατέβασαν από το ράφι όλη την ιστορία της παγκόσμιας μουσικής – έστω ένα σημαντικό κομμάτι της για να ακριβολογούμε – και αφού ανακάτεψαν σωστά τα υλικά που διάλεξαν έδωσαν στην παγκόσμια δισκογραφία – εκεί είναι η θέση αυτής της δουλειάς – αυτό το αριστουργηματικό πρότζεκτ δίνοντας του τον τίτλο «Reptiles». Μια δισκογραφική εργασία με εξαιρετική παραγωγή συν τοις άλλοις, μια παραγωγή που ολοκληρώθηκε στο hobART phASe Studio, το “σπιτικό” στούντιο του Λιβιεράτου. Εμείς κάναμε μια κουβέντα με τον Αντώνη Λιβιεράτο (Κεφάλαιο 24/ Chapter 24, Αντώνης Λιβιεράτος, Sigmatropic, Illegal Operation) ιθύνων νου του σχήματος των Dr. Atomik για τη φρέσκια αυτή δουλειά που κυκλοφορεί από την επίσης φρέσκια και νεοσύστατη εταιρεία «Greek Crisis Records» (απόλυτα σύμφωνος με την περιρρέουσα κατάσταση ο τίτλος του Label), ένα δημιούργημα του ίδιου και του Σωτήρη Δεμπόνου (επίσης γιατρός, μουσικός και … Κεφαλλονίτης). Μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που μπαίνει δυναμικά στο χώρο εγκαινιάζοντας τις κυκλοφορίες της με έναν δίσκο που όταν τον ακούς άλλοτε σε παρασύρει σαν ένας δυνατός χείμαρος και άλλοτε σε γαληνεύει…

Του Αλέξανδρου Γερασίμου

Ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική πριν από…

…πριν από αιώνες. Το Κεφάλαιο 24/ Chapter 24 που είναι και το πρώτο δημιουργικό σχήμα στο οποίο συμμετείχα (και συνεχίζω να συμμετέχω) ξεκίνησε το 1982. Ήδη είχα, όμως, στο ενεργητικό μου μερικές λιγότερο αξιομνημόνευτες προσπάθειες.

Επέστρεψες στη δισκογραφία με τoν δίσκο «Reptiles», τον δεύτερο για το σχήμα των Dr.Atomik. Μίλησε μου για αυτή τη κυκλοφορία.

Κατ’ αρχάς οφείλω να διευκρινίσω πως κάθε μέλος των Dr.Atomik έχει τον ρόλο του στη δημιουργική διαδικασία. Ως εκ τούτου το Reptiles δεν θα έπρεπε να χρεωθεί στην προσωπική μου δισκογραφία. Είναι ένας δίσκος που αποτυπώνει τη δημιουργική φάση στην οποία βρίσκεται το γκρουπ έξι περίπου χρόνια μετά το ξεκίνημά του κι ως εκ τούτου αρκετά διαφορετικός από το Dr.Atomik που είχε κυκλοφορήσει το 2007.

Πως προέκυψε το όνομα του δίσκου και γιατί αποφάσισες να τον κυκλοφορήσεις πέρα από τη ψηφιακή του μορφή και σε μορφή βινυλίου ;

Αν κι ο τίτλος Reptiles δημιουργεί στον καθένα διαφορετικούς συνειρμούς, η αλήθεια είναι πως το άλμπουμ δανείστηκε τ’ όνομα ενός απ’ τα τραγούδια που περιλαμβάνονται σ’ αυτό το οποίο “φωτογραφίζει” ένα υπαρκτό πρόσωπο: Έναν άνθρωπο που αντιμετωπίζει τους μέχρι πρότινος φίλους του ως ενοχλητικά ερπετά που δεν σέβονται την ησυχία του και καταναλώνουν το πολύτιμο κρασί του.Το οποίο κρασί έχει καταλήξει να είναι το μοναδικό πράγμα που έχει κάποια σημασία στη ζωή του.

Όσο γιά την έκδοση σε βινύλιο, τι πιό φυσικό; Είναι πιό ενδιαφέρον σαν αντικείμενο απ’ το CD κι επίσης ακούγεται καλύτερα. Άλλωστε στην περίπτωση του Reptiles κάθε κόπια σε βινύλιο συνοδεύεται κι από μιά κόπια σε CD γιά όποιον θέλει, γιά παράδειγμα, να το ακούσει στο αυτοκίνητό του ή να το μετατρέψει εύκολα σε mp3.

Η συγκεκριμένη δουλειά κυκλοφορεί από τη νεοσύστατη «Greek Crisis Records» η οποία έρχεται να προστεθεί στη λίστα με τις λίγες αλλά καλές υπάρχουσες δισκογραφικές εταιρείες. Μίλησε μου για αυτό το Label αλλά και πως βλέπεις να διομορφώνεται το δισκογραφικό τοπίο από εδώ και πέρα.

O λόγος για τον οποίο στήσαμε με τον Σωτήρη τον Δεμπόνο (με τον οποίο είμαστε τυπικά τα “αφεντικά” του label) την Greek Crisis Records είναι ακριβώς το γεγονός πως ούτε μπορούμε να προβλέψουμε αλλά κι ούτε έχουμε διάθεση ή χρόνο γιά να εμπλακούμε σε συζητήσεις για το που οδεύει η δισκογραφία. Έτσι προσπαθούμε να στήσουμε μιά εταιρεία που να παρέχει τόσο σε εμάς όσο και σε -λίγους αναγκαστικά λόγω του μεγέθους της- άλλους μουσικούς τη δυνατότητα να κυκλοφορούν και να προωθούν το έργο τους χωρίς πολλές διατυπώσεις. Και με δεδομένο τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα του label τους δίνουμε, παράλληλα, την ευκαιρία να πάρουν πίσω κάποια απ΄τα χρήματα που έχουν επενδύσει στην ολοκλήρωση της δουλειάς τους.

Το γεγονός ότι είσαι και γιατρός σου επιτρέπει να μην κάνεις εκπτώσεις στην προσωπική σου δημιουργία ;

Ναι, έτσι είναι, αν και συχνά αισθάνομαι πως θα ΄θελα να μπορώ να αφιερώσω περισσότερο χρόνο στη μουσική. Ας μη θεωρηθεί, πάντως, πως αποτελώ κάποιου είδους φαινόμενο : Ελάχιστοι από τους ανθρώπους που υπηρετούν την εκτός του κυρίου ρεύματος μουσική στην Ελλάδα έχουν την πολυτέλεια να κερδίζουν από αυτήν τα προς το ζην κι ως εκ τούτου, αναγκαστικά, οι περισσότεροι ετεροαπασχολούνται. Η τρέχουσα σύνθεση των Dr.Atomik, φερ’ ειπείν, περιλαμβάνει εκτός από εμένα έναν δικηγόρο, έναν οργανοποιό κι έναν αρχιτέκτονα. Εγώ έχω την ευτυχία η πρωινή μου δουλειά να είναι η ιατρική η οποία με ενδιαφέρει και την αγαπάω.

Αλήθεια το όνομα Dr. Atomik πως προέκυψε ;

Το όνομα προτάθηκε, αν θυμάμαι καλά, απ΄τον Γιάννη Νικολάου τον υπεύθυνο γιά τις ¨κινούμενες εικόνες” στην αρχική σύνθεση του γκρουπ κι έγινε δεκτό ενθουσιωδώς απ΄όλους τους υπόλοιπους. Έχτισα μάλιστα έναν χαρακτήρα με αυτό το όνομα: Έναν υπερεπιστήμονα, φάντασμα της εποχής του ψυχρού πολέμου που απομονωμένος στο οχυρό του καταμεσής της στέπας συλλέγει πυρηνικές κεφαλες και κατευθύνει το γκρουπ με ένα δικής του επινόησης σύστημα τηλεχειρισμού. Γιά αρκετό καιρό διάβαζα από σκηνής αποσπάσματα από το ημερολόγιό του τα οποία, πλέον, έχουν οργανωθεί σ’ ένα ολοκληρωμένο σύνολο και σκέφτομαι κάποια στιγμή να τα εκδώσω.

Τι μουσικές ακούει ο Αντώνης Λιβιεράτος ; Υπάρχει κάποιος δίσκος που να ξεχωρίζει από την τρέχουσα δισκογραφία (ελληνική και παγκόσμια) ;

Απ’ το ξεκίνημα του label πριν από μερικούς μήνες βρίσκομαι στη δύσκολη θέση να προσπαθώ να κρατήσω υπερβολικά πολλά καρπούζια κάτω απ’ την ίδια μασχάλη. Ομολογώ, λοιπόν, πως από άποψη ενημέρωσης και νέων ακουσμάτων βρίσκομαι στη χειρότερη κατάσταση που έχω βρεθεί ποτέ. Έτσι θα προτιμήσω να μην απαντήσω στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου.

Εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (social networking).…Πραγματικά εργαλεία ή πραγματικά αναγκαίο κακό ;

Προσωπικά προτιμώ την απόλυτη ελευθερία που παρέχει το διαδίκτυο αυτό καθαυτό από τη σχετική ελευθερία που παρέχουν τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης. Ο περισσότερος κόσμος, όμως, δεν φαίνεται να συμφωνεί μαζί μου. Ως εκ τούτου χρησιμοποιώ για να επικοινωνήσω, αναγκαστικά, τόσο το facebook όσο και το twitter. Παλιότερα χρησιμοποιούσα και το MySpace μέχρι που κάποια στιγμή έγινε απελπιστικά δυσλειτουργικό κι αποφάσισα να το εγκαταλείψω.

Τις τελευταίες βδομάδες με την παρουσία των «Αγανακτισμένων» σε διάφορες πλατείες και σημεία σε όλη τη χώρα βλέπουμε ένα διαφορετικό σκηνικό από αυτό που είχαμε συνηθίσει. Θεωρείς ότι τελικά –όχι μόνο οι καλλιτέχνες αλλά όλη η κοινωνία- έχουν πραγματικά κάτι να πουν και κυρίως να κάνουν ;

Εννοείται. Σε μιά δημοκρατική κοινωνία όλοι οι πολίτες όχι μόνο δικαιούνται αλλά και οφείλουν να έχουν άποψη γι’ αυτά που συμβαίνουν γύρω τους. Οι χιλιάδες άνθρωποι που βρίσκονται στους δρόμους και τις πλατείες απ΄την αρχή του καλοκαιριού δύσκολα θα μεταμορφωθούν ξανά σε όντα που φυτρωμένα στον καναπέ τους θα καταναλώνουν πίτσες αποστηθίζοντας την εικόνα της πραγματικότητας που τους σερβίρουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αυτό το τρέμουν οι εξ επαγγέλματος ασκούντες την εξουσία. Γι’ αυτό και προσπαθούν να μας ξαναμαντρώσουν στα σπίτια μας χρησιμοποιώντας βία. Και φοβάμαι πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει που θα οδηγήσει αυτή η πρωτοφανής κήρυξη πολέμου από το κράτος κατά των πολιτών του.

Τα επόμενα σχέδια του Αντώνη Λιβιεράτου είναι…

Με τους Dr.Atomik είμαστε έτοιμοι ν’ αρχίσουμε σιγά-σιγά να δουλεύουμε τα καινούρια μας κομμάτια. Με το Κεφάλαιο 24 σχεδιάζουμε μιά νέα ηχογράφηση. Αυτόν τον καιρό δουλεύω, επίσης, μιά σειρά Ελληνόφωνων τραγουδιών που θα αποτελέσουν κατά πάσα πιθανότητα το υλικό του τέταρτου (μετά το “Τεράστιο Κίτρινο Πράγμα”, το “Πλαστικό Κουτί” και το “Mother Tongue”) σόλο άλμπουμ μου.

Link
www.myspace.com/dr.atomikband