Unholy Throne – Συνέντευξη, Σεπτέβρης 2008
Στην Βίλλυ Μπελογιάννη
-Λοιπόν Evangel, ρίχνοντας μια ματιά στο βιογραφικό σημείωμα της μπάντας (στον διαδικτυακό σας χώρο) παρατηρώ πώς μετράτε πολλά χρόνια υπάρξεως στο μουσικό γίγνεσθαι, με αφορμή αυτό θα ήθελα να μάθω πόσο εύκολο είναι τελικά για ενα συγκρότημα αυτού του ύφους να επιβιώσει και να αναδειχθεί;
-Μετράμε 14 χρόνια ύπαρξης ακριβώς. Αναμφίβολα το Black Metal είναι ένα εξειδικευμένο και δύσκολο άκουσμα στο ευρύ κοινό. Θα πρέπει να επισημάνω για όσους δε το γνωρίζουν, ότι το εν λόγω μουσικό είδος πρωτοεμφανίστηκε στο εξωτερικό και ιδίως στις Σκανδιναβικές χώρες, στις αρχές της δεκαετοίας του ’80 – σημειώνοντας βεβαίως μια ακμή μέχρι τα μέσα του ’90 στον Ελλαδικό χώρο – και εξακολλουθεί να υπάρχει με διαχρονική επιτυχία.
Ασφαλώς και δεν είναι εύκολο να επιβιώσει και να αναδειχτεί ένα συγκρότημα αυτού του ύφους, κατά πρώτον διότι δεν αποσκοπεί στο οικονομικό κέρδος από μόνο του και κατά δεύτερον, διότι τα βασικότερα Μ.Μ.Ε. οπως η τηλεόραση, που επιδιώκει στα νούμερα τηλεθέασης, αγνοούν παντελώς το μουσικό είδος, εκτός αν κάποτε αυτό γίνει μόδα και συνεπώς θα υπάρχει ‘’τροφή’’ για τα κανάλια.
Βεβαίως δε δίνουμε έμφαση σε όλα αυτά, αγαπάμε τη μουσική που δημιουργούμε και μας εκφράζει απόλυτα. Προπάνων όμως χαιρόμαστε να τη χαρίζουμε απλόχερα σε όλους αυτούς που είναι συνοδοιπόροι μας μες’ τη ζωή και την εισπράττουν άρτια και υγειή όπως εμείς την προσφέρουμε.
-Πίσω από την επιλογή του ονόματος σας (Unholy Throne) κρύβεται καμία ιστορία;
-Αναμφίβολα το σύμβολο του θρόνου από τις παλαιότερες εποχές, εξέφραζε την ισχύ, την επιβλητικότητα και το μεγαλείο. Τη λάμψη και την κυριαρχία. Σε σχέση με τον όρο ‘’ανίερος’’ λοιπόν, που αποτελεί την πρώτη φράση του ονόματός μας, δημιουργείται ένας συνδιασμός εννοιών, με τον οποίο αντιστρέφουμε το κατεστημένο – θέτοντάς το ως ‘’ανίερο’’ – και προσπαθούμε να περιγράψουμε οτιδήποτε δε μπορεί κανείς να δει με γυμνό μάτι, παρά με τα μάτια της ψυχής του.
Αυτό είναι εξάλλου και το ζητούμενο στο στίχο μας, ο μυστικισμός, το απόκρυφο, οι εξωπραγματικές καταστάσεις που συμβαίνουν γύρω μας, αλλά κανείς μας δε τις αντιλαμβάνεται στην απλή καθημερινότητα.
-Παρά το γεγονός οτι έχετε εμφανιστεί με μεγάλα ονόματα της μέταλ, επιλέγετε την Καλαμάτα μεταξύ άλλων για λαιβ, πιστεύετε πως υπάρχει το σχετικό κοινό στις πολείς, έτοιμο για μια τέτοια ακρόαση;
-Κατ’ αρχήν η μπάντα μας δημιουργήθηκε στην Καλαμάτα το 1994, ασχέτως αν δραστηριοποιείται στην πόλη της Πάτρας τα τελευταία 12 χρόνια. ‘Επειτα από τις πρώτες μας εμφανίσεις στο Αμφιθέατρο του Κάστρου της Καλαμάτας, στο Πάρκο του Ο.Σ.Ε. κτλ, το 1995, πιστεύω ότι μας δίνεται ξανά η ευκαιρία να παρουσιάσουμε την καινούρια δισκογραφική μας δουλειά στην πόλη μας.
Μ’ αυτό το σκεπτικό ελπίζουμε στην ανταπόκριση του κόσμου και αυτή τη φορά, όπως γίνεται συνήθως στις επαρχιακές πόλεις της Ελλάδος, εκεί όπου το κοινό δεν έχει μεγάλες επιλογές στο να παρακολουθήσει τέτοιου είδους συναυλίες – σε σχέση πάντα με την Αθήνα και τη Συμπρωτεύουσα – όπου αυτού του είδους οι διοργανώσεις ποικίλλουν σε τακτά χρονικά διαστήματα.
-Βάφετε τα προσωπά σας παράξενα και ντύνεστε στα μαύρα, υπάρχουν ενδεχομένως αρκετοί που σας αντιμετωπίζουν με κάποια επιφυλακτικότητα, τελικά τι σχέση έχει η μουσική αυτού του στυλ με όλα τα παραθρησκευτικά που της προσάπτουν;
-Χρησιμοποιούμε μια παραλλαγή ασπρόμαυρης σύνθεσης χρωμάτων, (Corpse paint) που καλύπτει κατά κύριο λόγο το πρόσωπο και σε ορισμένες περιπτώσεις, τους βραχίονες και τον κορμό του σώματος. Χρησιμοποιείται από τους μουσικούς του είδους κατά τη διάρκεια ζωντανών εμφανίσεων αλλά και φωτογραφήσεων, θέλοντας να επιτείνει την εικόνα των αρνητικών συναισθημάτωντου ανθρώπου, όπως την απανθρωπιά, την εξασθένηση και την κατάπτωση.
Οφείλουμε ν’ αναφέρουμε ότι το Corpse paint απέκτησε δημοτικότητα τη δεκαετοία του ’70, με καλλιτέχνες όπως οι Kiss και ο Alice Cooper.
Ασφαλώς και το μαύρο ντύσιμο είναι εφάμιλλο με τον χρωματισμό το προσώπου, διαδεδομένο στερεότυπο ενός σκοτεινού και νοσηρού ύφους που παραπέμπει στη Βικτωριανή Περίοδο, στοιχείο που φανερώνεται επίσης από τον ήχο μας.
‘Οσων αφορά λοιπόν την αντιμετώπιση του κόσμου, είναι υποκειμενικό για τον καθένα, διότι πιστεύω ότι πολλοί δεν είναι ενημερωμένοι ή δεν επιθυμούν να ενημερωθούν πέρα από τις δικές τους αντιλήψεις. Ωστόσο δεν παύουμε να σεβόμαστε και να δεχόμαστε απλά τις πεποιθήσεις τους και φυσικά εδώ πρέπει να τονίσω πως ουδεμία σχέση έχουμε με Παραθρησκευτικές Οργανώσεις.
-Θα μου πείτε ένα αξιοπερίεργο που έχει συμβεί σε κάποιο λάιβ σας;
-Το γεγονός στο οποίο θ’ αναφερθώ είναι γνωστό στο ευρύ κοινό της μπάντας και συζητιέται μεταξύ μας χαριτολογώντας, ακόμα και σήμερα!
Συνέβει κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής μας εμφάνισης σε μαγαζί της Καλαμάτας, τον Αύγουστο του 1998.
Ο χώρος περιορισμένος, ο κόσμος πολύς και η ζέστη αφόρητη.
‘Ενα συρμάτινο διακοσμητικό στοιχείο ήταν κρεμμασμένο από το ταβάνι, (σχεδόν επάνω από το σετ των drums) το οποίο κατά τη διάρκεια που βρισκόμασταν επάνω στη σκηνή, πυρπολήθηκε από κάποιον υπάλληλο του καταστήματος, ούτως ώστε να δωθεί περισσότερη έμφαση στη σκηνική παρουσία της μπάντας.
Για κακή μας τύχη όμως το φλεγόμενο διακοσμητικό υποχώρησε, έπεσε επάνω στον drummer μας, ο οποίος για ν’ αποφύγει τα πιθανά εγκάυματα, το εκσφενδόνησε με τις μπακέτες του και κατόπιν αυτό βρήκε θέση στα πλήκτρα του κιμπορντίστα μας ο οποίος με τη σειρά του και με βεβιασμένες κινήσεις προς αποφυγή πυρκαγιάς πλέον, το εξαπέλυσε με μανία πίσω από το παραβάν της σκηνής που παίζαμε, όπου βρισκόταν ήρεμος ο ηχολήπτης μας πάνω από την κονσόλα του ήχου.
Ο ίδιος ασφαλώς έμεινε άφωνος από το απρόσμενο θέαμα, κατάφερε όμως με ψυχραιμία να σβήσει τις φλόγες από το αντικείμενο αυτό.
Η συναυλία συνεχιζόταν ωστόσο κανονικά, ενώ το κοινό σαστισμένο και έκπληκτο φώναξε:
‘’Αν είναι δυνατόν, τι εφέ ήταν αυτό!!??’’
-Μου ανέφερες πως βρίσκεστε στο στούντιο, η νεά σας δουλεία θα κινείται στο ίδιο ύφος;
-Η επαφή μας με το στούντιο είναι διαρκής χωρίς να είναι απαραίτητη η ηχογράφηση κάποιας καινούριας δουλειάς. Παρόλα αυτά, η ετοιμασία ενός νέου album είναι γεγονός.
Θα εμπεριέχει 10 κομμάτια τουλάχιστον, εκ των οποίων 2 από αυτά είχαν προ καιρού ηχογραφηθεί και κυκλοφορήσει σε μορφή E.P. για λόγους κυρίως προώθησης.
Σε σχέση ωστόσο με παλαιότερες κυκλοφορίες μας, δε χωράει καμιά αμφιβολία ότι τα νέα μας τραγούδια είναι πιό ώριμα και συμπαγή, στιχουργικά μα κυρίως συνθετικά.
Αυτό έχει επιβεβαιωθεί επανελλειμένα το τελευταίο διάστημα, κατά τη διάρκεια μιας μικρής περιοδείας μας που ξεκίνησε τον περασμένο Χειμώνα από τη Θεσσαλονίκη και κατέληξε στην Πάτρα έπειτα από 3 μήνες.
Το κοινό δέχτηκε με ενθουσιασμό τα νέα μας μουσικά κομμάτια ζωντανά, κάτι που μας ικανοποίησε πάρα πολύ.
-Τα σχέδια σας για το μέλλον; (επικείμενες εμφανίσεις, νέες κυκλοφορίες κλπ)
-‘Οσων αφορά τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας και κατόπιν λήξης της τρέχουσας περιοδείας των Septic Flesh, όπου συμμετέχουμε και εμείς για 3η πλέον φορά μετά το 1999 και το 2001, έχουμε σαν κύριο στόχο την κυκλοφορία του νέου μας album και αναμφίβολα τις επικείμενες εμφανίσεις για την προώθηση αυτού, σε πόλεις της Ελλάδος όπου δεν είχαμε προγραμματίσει να εμφανιστούμε μέχρι τώρα, αλλά και πόλεις του εξωτερικού, σε συνεργασία με άλλες μπάντες του χώρου μας.
*Θα θέλαμε να πούμε ένα τεράστιο ‘’ευχαριστώ’’ στην Dark Angel Promotion και στο Rockap.gr, για την προώθηση της μουσικής μας, στην Open Mind Prod. για τη διοργάνωση του φετινού φεστιβάλ στην πόλη της Καλαμάτας και σε όλους αυτούς που μας εμπιστεύονται και στηρίζουν τη δουλειά μας όλα αυτά τα χρόνια.
Τέλος, θα επιθυμούσαμε να εκφράσουμε τα συγχαρητήριά μας για την Εφημερίδα ‘’Στην Πρίζα’’, για την εξαιρετική της δουλειά επάνω στην τέχνη κι ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική σεζόν με πλούσια άρθρα και ανταπόκριση, καθότι ένα μεγάλο ‘’ευχαριστώ’’ ανήκει στη Βίλλυ Μπελόγιαννη για την ενδιαφέρουσα συνέντευξη και την αγάπη της.
Unholy Throne, Σεπτ. ‘08