Ο Κυριάκος Νικολάου είναι αδιαμφισβήτητα ένας μουσικός με ταλέντο και γνώσεις που όντας πρωτοπόρος στην μουσική που έφτιαχνε βρισκότανε πάντα μπροστά από τα μουσικά ρεύματα της εποχής του και μας πρόσφερε τραγούδια σταθμούς ενώ και η σκηνική παρουσία του αποτέλεσε σημείο αναφοράς ξεφεύγοντας από τα στενά όρια της κυπριακής ροκ μουσικής και δοκιμάζοντας τις δυνάμεις του συγκρίθηκε με ευρωπαϊκά μεγέθη επιτυχώς.

Αναλυτικότερα ο Κιμ Νικολάου γεννήθηκε στον Άγιο Παύλο της Λευκωσίας από όπου και έφυγε σε ηλικία 5 χρονών για το Λονδίνο. Μεγαλώνοντας άρχισε να ακούει Beatles αλλά και George Martin ενώ παράλληλα σπούδασε Λογιστική. Στην ηλικία των 14 χρονών ήταν ήδη ένα παιδί θαύμα αφού είχε ήδη γράψει τα πρώτα του τραγούδια ,σενάρια για διαφημίσεις καθώς και ταινίες μικρού μήκους όπως η “Hired fired” η οποία προκάλεσε αίσθηση στην εποχή της. Παράλληλα είχε ήδη φτιάξει το πρώτο του συγκρότημα, τους “Fresh Beat” με τους οποίους προκαλεί τα φώτα της δημοσιότητας δίνοντας συναυλίες μέσα σε εκκλησίες με σκοπό να αποτρέπουν την νεολαία από την λαίλαπα των ναρκωτικών ενώ τα έσοδα πηγαίνουν υπέρ των εκκλησιών .

Το 1972 μαζί με τον ταλαντούχο μουσικό John Griffin φτιάχνει τους Kimstyle Teenage Revolution και ως ντουέτο ηχογραφούν το θρυλικό single “The lady and the parrot/ Why” και μάλιστα στην ελληνική γλώσσα. Η πουριτανική και συντηρητική κυπριακή κοινή γνώμη θεωρεί πως το τραγούδι …είναι επικίνδυνο για τα ήθη της νεολαίας, το λογοκρίνει και απαγορεύει την ραδιοφωνική του μετάδοση. Παρ’ όλα τα μέτρα γίνεται ύμνος στα χείλη όλων και αποτελεί το τραγούδι που έδωσε το έναυσμα για να ξεπηδήσουν μια σειρά από συγκροτήματα που είχαν ως έμπνευση τους Kimstyle TR ενώ στις συναυλίες που έδωσε με την μπάντα του (Les- μπάσο, Kim- κιθάρες, Noel- ντραμς) γίνεται το αδιαχώρητο κατά μήκος όλης της Κύπρου από μια ενθουσιώδη νεολαία που πρωτόβλεπε κάτι τόσο ξεχωριστό. To 1975 συμμετέχει στην παλαίμαχη μπάντα των Youngers με τους οποίους δίνει μια σειρά συναυλιών κυρίως σε κοινωνικές εκδηλώσεις και φυσικά για βιοποριστικούς λόγους αφού η μπάντα χρειαζότανε την καλή σκηνική παρουσία και την τέλεια γνώση του στα αγγλικά τραγούδια . Την περίοδο 1978-1979 ανοίγει ένα κατάστημα με ρούχα το οποίο επίσης γίνεται πόλος έλξης της νεολαίας καθότι δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο και τόσο νεωτεριστικό στην Κύπρο.

Αρχές του 1980 επιστρέφει στο Λονδίνο όπου έρχεται σε συμφωνία με τον παραγωγό Barry Mc Loud και ιδρύουν την εταιρεία παραγωγής Kimbar Records, η οποία ήταν υπεύθυνη για τις κυκλοφορίες του καλλιτέχνη. Το 1981 δίνει το τραγούδι του “Ghetto children” (LG Records) σε μια μπάντα από το Birmingham, τους Dessus και γίνεται αμέσως χιτ. Ακολουθεί η έκδοση του άλμπουμ “You came to pass” και η συναυλιακή του υποστήριξη με την επανίδρυση των Kimstyle TR (Roger Benou- κιθάρες, Gus Zalami- κιθάρες, Chris Chrysafis- συνθεσάιζερ, Louis Ioannidis- ντραμς ) με τους οποίους περιοδεύει για άλλη μια φορά επιτυχημένα ενώ δίνει συνέντευξη στον φημισμένο ροκ DJ του BBC Tommy Vance για την κυκλοφορία του άλμπουμ. Το 1985 γράφει το “Whistling Messiah” (ΟΚ records) για την μπάντα Hip’s το οποίο φτάνει στο Ν.18 του σουηδικού τοπ.

Ακολουθεί μια περίοδος αναζητήσεων ώσπου το 1989 πήρε την μεγάλη απόφαση να επιστρέψει μόνιμα στην Κύπρο και γίνεται αμέσως ραδιοφωνικός παραγωγός στο 2ο Πρόγραμμα του ΡΙΚ και παράλληλα δουλεύει και ως DJ στο φημισμένο Club “Vip’s” στην Αγια Νάπα. Την επόμενη χρονιά μεταπηδά στο 3ο Πρόγραμμα ενώ μαζί με τον Άλκη Σαρρή ιδρύουν την εταιρεία Kimstyle Music μέσα από την οποία γίνεται η ηχογράφηση, παραγωγή και κυκλοφορία του άλμπουμ “Theo” της Θεανώς. Παρ’ όλο που για άλλη μια φορά ο ήχος και η παραγωγή είναι μπροστά από την εποχή τους δυστυχώς η εταιρεία δεν μπόρεσε να σταθεί στα πόδια της .

Μετά και από αυτήν την εξέλιξη στρέφεται στο ραδιόφωνο (Mega 88,4 FM) αλλά συνεχίζει και ως DJ σε clubs στην Αγια Νάπα ενώ δουλεύει και ως παραγωγός ήχου σε νέες κυκλοφορίες όπως των Bad Boyz. Φεύγει για μια ακόμη φορά στην Αγγλία όπου λειτουργεί ένα εστιατόριο Fish ‘n’ Chips στο Kent από το 2001-2002 ενώ με την επιστροφή του την επόμενη χρονιά φτιάχνει ένα πρότυπο διαδικτυακό τόπο (www.LukeP2P.com) και αναπτύσσει ένα software ανταλλαγής μουσικών αρχείων μέσω του www.PlentyPlenty.com.

Αξιοσημείωτο: Αν και έχει διανύσει ήδη μια εντυπωσιακή πορεία στον χώρο ο Κιμ Νικολάου είναι ένας άνθρωπος ανήσυχος που συνεχώς προσφέρει κάτι ακόμα στον χώρο της μουσικής. Το 2008 με το τραγούδι του “Come on in” το οποίο τραγούδησε η Christina Matsa βρέθηκε να προηγείται κατά ένα χρόνο της Lily Allens και του τραγουδιού της “Not fair” φτιάχνοντας πρώτος αυτός το μοναδικό ήχο από alternative country κιθάρες που έγινε μετά διεθνής επιτυχία.

Κείμενο : Δημήτρης Βασιλειάδης